interbright

Customer Journey

De customer journey is het proces dat je (potentiële) klanten doorlopen vanaf het moment dat ze voor het eerst in contact komen met je merk tot aan het gebruik - en hopelijk een herhaalaankoop. Om op de juiste manier zoekmachine marketing toe te passen in de customer journey is het belangrijk om de te weten hoe jouw potentiële klanten door je website lopen.

We geven je onderstaande voorbeeld ter illustratie:

Stel jezelf eens voor dat je online opzoek bent naar nieuwe winterjas (behoefte). Je zoekt Je ziet al snel dat er een groot aanbod is aan winterjassen in verschillende stijlen en kleuren (oriëntatie). Uiteindelijk gaat je keuze uit voor een casual groene winterjas. Vervolgens ga je kijken naar wie de beste aanbieder is (afweging). Je kiest voor Zalando, omdat ze snel kunnen leveren en veel positieve reviews hebben. Via de site van Zalando koop je de jas (conversie). Na 2 dagen is de jas binnen en draag je hem met veel plezier de gehele winter.(consumptie) Vervolgens als de winter ter einde is. Ben je toe aan het dunnere jas voor de zomer en vraag je je zelf af wat voor jassen zal Zalando hebben voor de zomer.(evaluatie)

Aan de hand van het bovenstaande voorbeeld zijn er 6 fasen in deze customer journey te zien. Per fase zijn er verschillende kanalen geschikt binnen zoekmachine optimalisatie (SEO) en zoekmachine adverteren (SEA) waarmee we jouw doelgroep kunnen bereiken, aanspreken en overtuigen. De customer journey geldt voor elke potentiële klant: of hij nou een product koopt, een dienst afneemt of op zoek is naar informatie. Door gebruik te maken van de customer journey kunnen we de juiste persoon, op het juiste moment, met het juiste kanaal bereiken. Dit is een zeer effectieve en resultaatgerichte aanpak die wij gebruiken om bedrijven online succesvol te maken.

zoekmachine mareting